15/4
Så var det dags. Hade sakta men säkert köpt in de olika komponenterna. Det gick inte att få dem från samma ställe. Det är förgasarens munstycke och nål som jag byter ut. Hojen har nu gått exakt 11700 mil, så det är dags. Bytet var bara mysigt pyssel på ca. en timma. Det var lätt att vrida nålen och dra ut den hack för hack. Hade mätt med skutmått först så jag skulle hamna rätt…
När jag lossar insatsen för huvud munstycket så är det faktiskt en del svart smuts. kör igenom med en trasa så det försvinner. Höger förgasare ser lite grå daskig ut vid gängorna för huvud munstyckets hållare men det märks inget när man skruvar in det… Lyckas att få dit vajrana på bra position igen. Provstartar och den går i gång direkt.
Morgonen där på är underbar, stilla och tyst. Klockan är 05:30 när jag kommer i väg. Jag märker med en gång hur jämnt den nu går. Den har även ett bättre drag över hela varvtalet och går lugnare. Det blir spännande och se bränsleförbrukningen… den borde gå ner.
-
Senaste inläggen
Arkiv
- maj 2023
- april 2023
- november 2020
- oktober 2020
- september 2018
- augusti 2017
- juli 2017
- december 2016
- november 2016
- juli 2016
- januari 2016
- december 2015
- oktober 2015
- augusti 2015
- juli 2015
- maj 2015
- april 2015
- mars 2015
- februari 2015
- december 2014
- november 2014
- oktober 2014
- juli 2014
- juni 2014
- maj 2014
- april 2014
- mars 2014
- december 2013
- november 2013
- oktober 2013
- september 2013
Kategorier
Meta